Bestel- en Leveringsvoorwaarden

Bestellen, Verzenden & retourneren

FAQ:

  1. Wat is de bestelprocedure?
  2. Ik heb de bestelling geplaatst, wat nu?
  3. Hoe wordt de bestelling binnen Nederland geleverd?
  4. Hoe wordt de bestelling buiten Nederland geleverd?
  5. Wat is de levertijd?
  6. Kan ik de bestelling retourneren?
  7. Plaatwerk?

1 Bestel procedure:

Artikelen kun je bestellen door ze met “Bestel Nu” in het winkelwagentje te plaatsen. In het winkelwagentje kun je de aantallen eventueel aanpassen door het getal te veranderen en “Wijzigingen Doorvoeren” aan te klikken.

Je kunt dan verder winkelen, of via de “Afrekenen” knop naar het afrekenen gaan.

Bij afrekenen kun je inloggen als je al een klantenkaart hebt of je registreren als nieuwe klant.

Na het inloggen zie je de Verzend Informatie. Hier kun je het afleveradres wijzigen en de verzendmethode kiezen (alleen voor bestellingen met Nederlands afleveradres).

Vervolgens kom je bij de Factuur Informatie. Hier kun je het factuur adres aanpassen.

In de laatste stap zie je ter controle alle gegevens en kan de bestelling bevestigt worden.

Na het bevestigen van de bestelling ontvang je automatisch een email waarin de bestelde onderdelen, het verzendadres, het factuuradres en eventuele opmerkingen vermeld staan.

Wij verzoeken je de gegevens op juistheid te controleren. Mocht er onverhoopt iets niet correct zijn neem dan contact met ons op.

Je bestelling wordt vervolgens door ons in behandeling genomen.


2 Vervolg Bestelling

Bij binnenkomst van de bestelling controleren wij of de onderdelen op voorraad zijn, hoe lang de levertijd zal zijn en of de gekozen verzendmethode mogelijk is, (afhankelijk van formaat en gewicht van de bestelling).
Indien noodzakelijk wordt de bestelling aangepast.

In een email laten wij weten wat de verwachte levertijd zal zijn. Met deze email ontvang je tevens de factuur.

Je hoeft pas te betalen nadat je de factuur hebt ontvangen!


3 Verzendmethoden

Bestellingen worden uitsluitend na vooruitbetaling van het volledige orderbedrag of onder rembours (alleen binnen Nederland) geleverd. Houdt u er rekening mee dat het soms enkele dagen kan duren voor het bedrag op onze rekening is bijgeschreven.

Onderdelen die speciaal voor u besteld worden (Special Order Artikelen) dienen altijd vooruit betaald te worden.

In principe wordt alleen met pakketdiensten verzonden. Dit geldt ook voor kleine onderdelen die mogelijk in een enveloppe passen. De reden is dat zendingen via pakketdiensten een tracking nummer krijgen waarmee de bestelling te volgen is.

Mocht de bestelling in een enveloppe verzonden kunnen worden (max 38x26,5x3,2cm) dan doen we dat. Je kunt dit aangeven via email na het plaatsen van de bestelling in het commentaar vak. Wij passen dan de verzendkosten aan (minimaal €3,99), of crediteren het teveel betaalde indien gekozen is voor betaling via iDEAL.

Let op: Adams Classic Cars kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het onverhoopt verloren of beschadigt raken van een bestelling verzonden in een enveloppe.

 

Voor het leveren van bestellingen zijn drie mogelijkheden:

  1. Verzenden met betaling middels via iDEAL of Bankoverschrijving
    Deze optie kost €9,50 en is mogelijk voor pakketten tot max. 30 kg.

    (Wij zijn gebonden aan maximale afmetingen. Indien deze overschreden worden zullen extra verzendkosten in rekening worden gebracht. Sommige onderdelen kunnen niet verstuurd worden en dienen afgehaald te worden aan onze afhaalbalie in Putten).

    Je kiest voor betaling via iDEAL of Bankoverschrijving.
    Bij betaling van iDEAL wordt de bestelling zo snel mogelijk in behandeling genomen.
    Bij betaling middels bankoverschrijving ontvang je van ons de factuur per email. Vervolgensmaak je het totaalbedrag van de order over, onder vermelding van het ordernummer, naar het bankrekeningnummer van Adams Classic Cars.
    Nadat de betaling door ons is ontvangen, verzenden wij de bestelling zodra deze compleet is. Per e-mail ontvang je een tracking nummer waarmee de zending online te volgen is.

    Indien wij de betaling niet binnen twee weken hebben ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.

  2. Zelf je bestelling afhalen (geen bijkomende kosten)
    Je kunt je bestelling ook bij ons afhalen. Je kunt contant of met PIN betalen of het factuurbedrag van tevoren betalen via iDEAL of overmaken op onze bankrekening, na ontvangst van de factuur. Het bedrag dient bijgeschreven te zijn voordat de bestelling geleverd wordt.
    Onderdelen worden pas gereserveerd nadat wij de betaling hebben ontvangen. Het is dus mogelijk dat iets dat nu op voorraad is na verloop van tijd uitverkocht is!

    De openingstijden van de afhaalbalie staan vermeld op onze nieuwspagina. Bel altijd kort van tevoren om een afspraak te maken en te informeren of een artikel op voorraad is. Dit scheelt je een "nutteloze rit". 

4 Buitenland

Bij bestellingen buiten Nederland leveren wij uitsluitend na vooruitbetaling op onze bankrekening.
Nadat de bestelling geplaatst is zullen de verzendkosten door ons worden berekend. Je ontvangt van ons, per email, een factuur met het bestelbedrag, vermeerderd met de verzendkosten. Op de factuur staan alle bankgegevens die nodig zijn voor internationaal bankverkeer.
Na ontvangst van het verschuldigde bedrag wordt je bestelling verzonden. Indien je betaling niet binnen twee weken is ontvangen, wordt de bestelling geannuleerd.
Zodra de bestelling verstuurd is krijg je van ons een bericht waarin de verzendgegevens zijn opgenomen.

5 Levertijden:

Op voorraad: 1-6 werkdagen
Internationaal: 3-10 werkdagen

Niet op voorraad / speciale bestellingen: 2-12 weken
Na bestelling wordt je middels email op de hoogte gehouden van de verwachte levertijden.
Levertijden zijn mede afhankelijk van hoe snel wij je betaling ontvangen en de doorlooptijd bij de pakketdienst.
Indien een artikel niet op voorraad is wordt deze door ons besteld. Wij zijn voor de levertijd dan afhankelijk van oa. onze leveranciers en de transporteur. Wij proberen de levertijd altijd zo kort mogelijk te houden maar zijn niet verantwoordelijk voor externe invloeden.
Special Order artikelen dienen altijd vooruit betaald te worden en kunnen niet worden geannuleerd of geretourneerd

6 Retourneren

Hieronder staan een aantal stappen en voorwaarden voor het retourneren van goederen.

  1. Neem altijd eerst contact op via de mail: info@adamscc.nl. U krijgt van ons een retourformulier en een retournummer die u op dit formulier kunt aangeven. Op het retourformulier staan ook aanvullende instructies m.b.t. het retour sturen.
  2. Manco’s of beschadigingen dienen binnen 3 dagen na ontvangst aan ons gemeld worden, daarna is reclamering en/of schademelding niet meer mogelijk! Bij ontvangst van het pakket dient altijd de staat en de inhoud van het pakket direct gecontroleerd te worden en bij vermoeden van schade het kan het pakket worden geweigerd, of dit kan worden aangetekend bij de vervoerder die u het pakket overhandigd. Zonder deze melding is geen reclamering mogelijk.
  3. De retourzending moet aantoonbaar verzonden zijn binnen 14 dagen na ontvangst. Voor retourzendingen verzonden na 14 dagen na ontvangst crediteren wij niet meer het volledige bedrag!
  4. Wij accepteren geen retourzendingen van:
    - Special Orders: Op de factuur staat bij het artikel [SO]. Special Orders zijn speciaal voor u geïmporteerd, bewerkt of gemaakt, deze kunnen wij niet retourneren en zijn geen voorraadartikelen.
    - Gemonteerde onderdelen: Bij sporen van montage of demontage nemen wij deze goederen niet retour. Indien het onderdeel defect is dan graag aangeven wat er niet werkt. Ga het onderdeel niet uit elkaar halen, dan vervalt de garantie.
    - Elektronische onderdelen: Alle elektronische onderdelen zoals gevers, computers, sensoren, regelaars, modules enz. zijn uitgesloten van garantie.
    - Elektronische onderdelen, lagers en pakkingsets in geopende verpakking.
  5. Retourneren in onbeschadigde verpakking! (Indien wij opnieuw moeten verpakken wordt maximaal 80% gecrediteerd.) Het geretourneerde product moet “weer verkoopbaar” zijn.

Uw retour gestuurde goederen worden binnen maximaal 3 weken behandeld na aflevering bij Adams Classic Cars.

Creditering bij retournering
Indien u binnen de voorwaarden goederen retour stuurt crediteren wij volgens onderstaande tabel.

Tussen 1 en 2 maanden50% Wordt met een nieuwe order verrekend.

Binnen 14 dagen 100%  Het bedrag wordt op uw rekening gestort.
Tussen 14 dagen en1 maand 80%  Het bedrag wordt op uw rekening gestort.
Na 2 maanden 0%  


Op bovenstaande worden geen uitzonderingen gemaakt!

7 Opmerkingen met betrekking tot plaatwerkdelen:

Het kan voor komen dat plaatwerkdelen geleverd worden met kleine krassen of deuken. Helaas kan dit niet worden voorkomen en dient als normaal beschouwd te worden. Deze onvolkomenheden zijn eenvoudig te verhelpen en worden niet als een defect aangemerkt.
Probeer eerst de pasvorm van de delen voor ze te schuren of te schilderen.
Controleer de maten van de delen goed voor ze te verzagen. Gebruik het nieuwe deel als mal.
Let op bij het lassen voor een teveel aan warmte in de plaatwerkdelen. Dit kan leiden tot vervormingen.
Aangepaste of geschilderde delen kunnen niet worden geretourneerd.
Alle kunststof plaatwerkdelen zullen in meer of mindere maten aangepast moeten worden voor een goede pasvorm.
Op kunststofdelen wordt GEEN garantie gegeven met betrekking tot tordering, scheuren of pasvorm.
Professionele montage van plaatwerkdelen wordt aanbevolen